Brønnøysundregistrenes virksomhet har gått fra å ha hovedvekt på det analoge til å i stor grad nå tilby digitale løsninger og tjenester. På kort tid er det norske samfunnet blitt digitalisert, og Brønnøysundregistrene er en viktig aktør i arbeidet som en elektronisk forvalter. Nå er flere store tekstilarbeider, som tar utgangspunkt i den digitale hverdagen og den virkemidler, montert i de nye lokalene ved kaia i Brønnøysund sentrum.
Tematisk kan kunstverkene av Søren Krag og Maria Brinch sies å ha en kobling til Brønnøysundregistrene, både historisk og slik virksomheten er i dag. Krags store tekstilarbeider, som han omtaler som digitale malerier, inneholder mangfoldige historiske og litterære referanser. Verkene hans skaper forbindelser helt fra oldtiden og den tidligste skriftformen mennesket kjenner til, via fremstillingsmåter utviklet under den industrielle revolusjon, og frem til vår tids heldigitale hverdag. Maria Brinchs tekstile lag på lag med digitale trykk basert på dagliglivets fotomotiver fra mobiltelefonen viser oss hvordan både synet på motiver verdige nok for kunst har endret seg, og hvordan kunst kan skapes i dag. Alle verkene baserer seg på teknologisk utvikling, noe som er et sentralt element hos Brønnøysundregistrenes virksomhet.
Kunstverkene har ulikt utgangspunkt, men flere fellesnevnere: de er insisterende, sofistikerte og søker samspill med verden rundt. De har også en leken tilnærming til materiale og form, enten formen er definert, oppbrutt eller spiller med mellomrom. Med sine klare farger både snakker de sammen, men skaper også kontraster seg imellom, og mot eksisterende interiør og arkitektur. Takket være de store vindusflatene i bygget får tekstilverkene et spennende spill med det skiftende lyset gjennom årstidene.