«Jeg søker scener fra verden som den er; fra dens eget teater», sier Jim Bengston. Dette utsagnet er i dobbel forstand treffende for bildet Cleanup. Det forteller om Bengstons arbeidsmåte: Motivet er ikke iscenesatt, men fanget opp på en av fotografens byvandringer, og er et eksempel på den klassiske fotografiske genren «street photography». Samtidig treffer sitatet fotografiets teatrale karakter: Den unge kvinnen som støvsuger en butikkmonter er bokstavelig talt selv på utstilling, utlevert til vårt blikk. Hun fremstår på et vis som et studie-objekt, og bildet inngår dermed i en tankevekkende dialog med den faglige virksomheten i psykologifløyen, der det er plassert.
I likhet med mange av Bengstons fotografier, er også dette preget av en spenning mellom det virkelighetsnære og det drømmeaktige. En dagligdags triviell handling har her fått et stilisert preg, og kvinnens positur kan ligne et trinn i en nøye innøvet dans. Vindusglassets speiling av gaten utenfor skaper i sin tur en finurlig kontrast til det naturinspirerte mønsteret i monterets bakgrunn.